تاریخچه راه اندازی

سال ۱۳۸۵ مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ،درمانگاه سلامت در محل استیجاری واقع در طبقه همکف و اول تقاطع هدایت و شفا به مساحت ۳۶۰ متر شروع به کار کرد.

بخش هایی که راه اندازی شد اورژانس و خدمات پزشکی و پرستاری شبانه روزی ، آزمایشگاه ، کلینیک تخصصی داخلی – عفونی ، دندانپزشکی بعد ار چند ماه و تنظیم خانواده شروع به همکاری نمودند که البته بعد از حدود یکسال به علت عدم تآمین نیروی انسانی لازم و عدم پوشش واکسن به موقع پایگاه بهداشتی تعطیل شد.

به جای آن بخش درمان اعتیاد نوید سلامت و بخش کنترل دیابت فعال شد.

در کنار آنها بخش آموزش به منظور ارتقاء آگاهی های بهداشتی درمانی مردم و همشهریان محترم با برگزاری کلاسهای بیماریهای شایع ، راههای پیشگیری از دیابت و کنترل مناسب آن و … راه اندازی شد.

تا اینکه در سال ۸۷ زمین حدود ۲۵۰ متر مجاور درمانگاه خریداری شد در همان سال نسبت به تهیه سند و تهیه نقشه ساختمان و پیگیری دریافت مجوز ساخت از شهرداری برآمدیم.

در سال ۸۷ بعنوان کار آفرین نمونه استان در زمینه خدمات بهداشتی – درمانی از طرف وزارت کار و امور اجتماعی معرفی شدم که بدبن مناسب طی مراسمی لوح یادبود به این حقیر ارائه گردید.

از طریق کارگاه زود بازده تقاضای وام جهت ساخت درمانگاه نمودم که با پیگیری بسیار زیاد و تحمل مشکلات متعدد آن نهایتا دویست میلیون وام دریافت شد که در سال ۸۸ تا ۸۹ ساختمان جدید درمانگاه سلامت با زیر بنا حدود ۱۰۰۰ متر در ۶ طبقه با استانداردهای بهداشتی – درمانی ساخته شد مدت ساخت حدود ۱۱ ماه و هزینه ساخت آن حدود ۳۵۰ میلیون تومان شد

نهایتا با لطف خدا و جدیت بسیار و همکاری صمیمانه و مؤثر همسرم خانم فرح عظیما و همکار عزیزم آقای مصطفی تحققی همزمان با سالروز میلاد حضرت رضا (ع) در ۸/۸/۸۹ طی مراسمی با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و خبرنگاران رسما محل جدید کلینیک سلامت افتتاح شد و همان شب از اخبار استان رسما به اطلاع همشهریان عزیز رسید.

در فضای جدید در زیرزمین بخش رادیولوژی و سونوگرافی در طبقه همکف بخش اورژانس و پزشک عمومی شبانه روزی به طبقه اول بخش تخصصی و کارشناسی در طبقه دوم آزمایشگاه و در ظبقه سوم دندانپزشکی و بخش کنترل دیابت ، در طبقه چهارم واحد درمان اعتیاد و دفاتر اداری فعال و راه اندازی شد.

و در سال ۹۰ در پشت بام یک طبقه اضافی برای ارائه سخنرانی و همایش های علمی با تمام تجهیزات آموزشی ساخته شد.

برنامه های جاری و آینده :

برنامه های جاری علاوه بر بخش هایی که قید شد واحد روانشناسی و مشاوره ، بینایی سنجی ، شنوایی سنجی فعال شده است .

در آینده در نظر است انشاالله با لطف خدا با توجه به چشم انداز درمانگاه که اصلاح شیوه زندگی بهترین راه پیشگیری از بیماریهاست .

دپارتمانهای ۱- مهارتهای زندگی ، ۲- ترویج ورزش و تربیت بدنی ، ۳- راههای پیشگیری از استعمال دخانیات و مواد مخدر ، ۴- روشهای تغذیه مناسب راه اندازی شود با این دیدگاه که با اصلاح مو ارد فوق میتوانیم بطور اساسی به جای بیمار محوری الان ، سلامت محوری جایگزین شود و از بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای قلبی و عروقی که شایعترین علت مرگ و میر همشهریان عزیز است پیشگیری نماییم. انشاالله